zaterdag 26 december 2009

Kerstblues revisited.

De kerstblues is voor mij het dieptepunt van het jaar. De zondagsblues waar ik ook jaren last van heb gehad kan ik tegenwoordig wel verdrijven door de kerkklokken te negeren en in de middaguren naar de Turkse supermarkt te gaan. In de binnenstad van Den Haag zijn ook alle winkels open op zondag dus ook daar kun je de calvinistische wolk uit je hoofd laten wegwaaien.
Voor mij is het voornamelijk het idee dat het kan, dat je de keus hebt om op een zondag hetzelfde te doen als op elke andere willekeurige dag.
Ik heb ook nog een tijd gehad dat ik naar de sportschool ging op zondag en op de terugweg de gereformeerden (vrijgemaakt) tegenkwam die met mij een beschuldigende blik aankeken.
Daar heb je weer zo'n Goddeloze zag je ze dan denken.
Alleen met Kerst lijkt het wel alsof de wereld gesloten is. De dagen ervoor wordt je al doodgegooid met kerstmuzak in de winkels of waar je ook komt. De Kerstmaffia slaat weer toe. En dan komt op 25 december het absolute dieptepunt. Verlaten straten, grijze luchten.
Vrolijk Kerstfeest!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Courage! Nu nog Nieuwjaar overleven, en je bent er weer voor een jaartje vanaf ;-)

Hadriana zei

@Ed
Gelukkig zijn de kerstdagen weer voorbij. Nieuwjaaar overleef ik wel en daarna kunnen we weer aftellen naar de lente.
Jij had wel weer een spannende kerst las ik, ik heb me rot gelachen om dat verhaal over Ludo.

didiermaurice zei

wat een mooie kerstblues speelt u me daar... u verwoordt dat mooi, kerstmis-miskerst. Gegroet ook vanuit België. Didier