zondag 18 januari 2009

Let's fight again.

-Zeg lieverd.
-Ja?
-Wat zitten we hier gezellig he?
-Ja, zal ik een glaasje wijn inschenken?
-Doe dat. Een rode wijn graag.
-Zullen we wat herinneringen op gaan halen?
-Kunnen we niet iets anders doen? Als we herinneringen op gaan halen krijgen we altijd ruzie.
-Hoe zou dat toch komen denk je?
-Geen idee, het ligt vast niet aan mij.
-Ruzie maak je niet in je eentje schat. Daarvoor moet je met minstens twee personen zijn.
-Dat weet ik ook wel maar soms zeg je van die vervelende dingen.
-Oh, geef eens een voorbeeld?
-Nou bv als het zondag is en ik zit lekker op de bank naar sport te kijken begin jij opeens over een deur die nog geverfd moet worden of iets dat nodig opgehangen moet worden. je weet dat ik daar geïrriteerd over raak.
-Maar als ik het over dat soort dingen heb is het meestal ook wel nodig dat het gebeurt. Als jij dan met je luie kont naar de tv zit te kijken erger ik me aan die ongeverfde deur of dat boekenrekje dat nog steeds niet opgehangen is.
-Mag ik alsjeblieft op zondag naar sport kijken zonder lastig gevallen te worden over deuren en boekenrekjes? Ga lekker zelf die deur verven en dat stomme boekenrekje ophangen, je bent toch zo geëmancipeerd?
-Verdomme nog aan toe, als ik eens een keer iets verf dan zeur je over dat het niet goed gedaan is. Dan vergaat je de lust wel.
-Dan moet je het ook goed doen! En ga nou niet zitten janken, het is hier altijd gezeur en gezeik. Ik ga naar boven hoor, de gezelligheid is hier weer ver te zoeken!!

Geen opmerkingen: