zaterdag 16 februari 2008

Knoflookexercities

Gisteren heb ik in een kookwinkel een garlic card gekocht.
Dat is een soort plastic kaartje met aan een kant een geruwd oppervlak waar je knoflook op kan raspen.
Toen ik dit meldde aan E.H. vertelde hij mij dat hij knoflook altijd plette met een mes, knoflookteentje eronder, flinke klap met je vuist op het mes en klaar is je knoflook.
Het kaartje werkt prima, de knoflook is bijna vloeibaar, die haal je eraf, kaartje onder de kraan en alles is weer terug bij het oude.
Maar ik wilde vanochtend wat experimenteren met het mes, helaas wist ik niet of je de knoflook ook nog eerst moet pellen dus ik heb het op beide manieren geprobeerd.
De eerste keer lag de knoflook niet goed onder het mes en schoot met een rotgang door de keuken. De tweede keer ging het beter maar nog niet optimaal.
Voor een goed resultaat moet je echt een flinke klap geven op het mes, daar kwam ik na 6 teentjes knoflook achter.
Beide methodes zijn uitstekend, alleen als je wat knoflook door je sla dressing wilt doen is het kaartje iets handiger.

Geen opmerkingen: