zaterdag 12 januari 2008

Contactlenzen(2)

Omdat ik tegen beter weten in nog altijd in wonderen geloof maakte ik vanochtend het doosje van mijn lenzen open in de hoop dat de twee helften van mijn contactlens weer aan elkaar gegroeid waren.
Helaas was er geen verandering in de situatie gekomen dus ik ben teruggegaan naar de opticien.
Hij begroette mij vriendelijk en vroeg; 'Hoe gaat het met U?'
'Nou, met mij gaat het goed hoor.'
'Mooi' zei hij. 'Met de contactlenzen gaat het iets minder' vertelde ik, 'de rechter lens is overleden toen ik hem uit mijn oog haalde.'
Ik liet hem het doosje zien met de overblijfselen van de lens.
Het was geen enkel probleem , hij zou nieuwe lenzen bestellen en woensdag kon ik ze dan weer ophalen.
'Het komt maar heel weinig voor' zei hij ' misschien zat er een haakje aan uw nagel.'
Weet die man veel dat ik mijn nagels heel kort houd. Dat is handiger als je pianospeelt of veel typt.

Geen opmerkingen: