maandag 28 januari 2008

Paniek

Vanmiddag na mijn werk wilde ik nog even boodachappen doen in het dorp. Ik sta bij de kassa en god, dat kan toch niet waar zijn, mijn portemonnee zit niet in mijn tas.
Ik vertelde de kassiëre dat mijn portemmonne nog in de auto lag en ze zou mijn boodschappen even apart houden.
Zzoeff! Naar de auto om tot de ontdekking te komen dat hij daar ook niet lag.
Collega gebeld. "Zie jij een portemonnee op mijn bureau liggen?"
Nee, heb je al in je auto gekeken? vroeg hij.
"Ja, daar ligt hij ook niet."
Hup, in de auto naar huis, en daar zag ik hem ook niet.
Toen werd ik wel even bleek om mijn neus. Geld, bankpasjes, toegangspasjes voor de Makro en het Office center, alles weg.
Ik besloot dat ik maar aangifte moest gaan doen, maar uiteindelijk vond ik hem tussen de deur en de passagiersstoel.
Opgelucht maar wel geagiteerd ging ik terug naar de supermarkt. Gelukkig stonden mijn boodschappen er nog. Toen ik de supermarkt uitliep kwam de kassiëre me achterna.
"Zijn dit uw autosleutels?" Ja, dat waren mijn autosleutels,toen kwam er nog een man met een zak kiwi's. "Zijn die van u?" Ja, meneer ,dankuwel.
"Muts, verstrooide trut" mompelde ik in mezelf. Zou het ooit nog goed komen?
Misschien moet ik eens een keer helemaal opnieuw geinstalleerd worden.
Versie 0.1

Geen opmerkingen: