zondag 6 januari 2008

Werk

Morgen moet ik na 6 weken afwezigheid terug naar mijn werk. Ik werk bij een luchtvaartmaatschappij en voor een redelijk salaris mag ik daar met hun computers spelen.
Op mijn afdeling hebben we verschillende systemen in onderhoud, het belangrijkste en grootste systeem is Impala. Dit syteem omvat alles wat er financieel gebeurt vanaf het moment dat een passagier een ticket koopt tot en met het maandelijks opleveren van de inkomsten aan de directie.
Om tot die maandelijkse cijfers te komen vinden er bijzonder ingewikkelde berekeningen plaats, wordt er met verschillende koersen gegoocheld en vinden er koerscorrecties plaats met een fictieve muntsoort.
Omdat ik om gezondheidsredenen niet meer ingezet kan worden op grote projecten maar wel veel kennis van de systemen heb, ben ik een aantal jaar geleden begonnen met een intranetsite waar alle informatie over de systemen is te vinden. Kennisborging noemen ze dat.
Maar ik vind het niet meer interessant, en dat is ook om de koers die het bedrijf is ingeslagen.
Winst maken tot elke prijs, mensen ontslaan omdat hun werk goedkoper kan worden gedaan in India en Mexico.
Ik zie er als een berg tegenop om weer terug te gaan morgen, goed ik heb leuke collega's maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Geen opmerkingen: