maandag 24 september 2007

Alles, altijd, elke week.

Dat stond in de header van het mailtje wat vanochtend in mijn boxje zat.
Op zich zag het er niet onvriendelijk uit, maar aan de afzender kon ik zien dat er een terechtwijzing in het mailtje zou staan.
En ja hoor, het verzoek om mijn urenregistratie in te vullen.
Dat moet elke week zodat de dames en heren van het management precies kunnen zien wat je zoal gedaan hebt.
En je mag daar niet zomaar wat invullen, dat had je gedacht!
Nee, je krijgt daar codes voor. Een code voor een vergadering, een code voor het onderhouden van programma's etc.
Je kunt alleen maar in hele uren registreren dus als je een vergadering hebt die anderhalf uur duurt moet je iets creatiefs verzinnen voor dat halve uur of twee uur boeken voor die vergadering.
Meestal vergeet ik om het in te vullen en na twee weken weet ik absoluut niet meer wat ik allemaal gedaan heb.
Sommige mensen schrijven dat gewoon netjes op maar ik ben niet administratief onderlegd. Ook ben ik niet ordelijk en systematisch. Ik vraag me af of zoiets in je genen zit. Als dat zo is kan ik er niets aan doen. Maar ze willen dat niet accepteren.
Nu willen ze me naar een cursus time management sturen en daarna naar een PEP cursus.
Op een PEP curus leer je hoe je je bureau kunt ontdoen van overbodige rotzooi. Waar de afkorting voor staat weet ik niet maar het wordt gebruikt als werkwoord. Peppen=bureau opruimen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Haha een cursus PEP kan ik ook gebruiken:-)

Liefs
Inge