Posts tonen met het label Ehsan Jami. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ehsan Jami. Alle posts tonen

dinsdag 11 december 2007

Tentoonstelling (2)

Artikel uit de telegraaf
wo 05 dec 2007, 14:09 |
Ehsan Jami wil foto's Sooreh Hera in Voorburg
VOORBURG - Politicus Ehsan Jami gaat zich inzetten om de foto's van de Iraanse kunstenares Sooreh Hera in Voorburg te exposeren. Jami vindt dat de foto's beslist een podium moeten krijgen, liet hij woensdag weten. Directeur Wim van Krimpen van het Haags Gemeentemuseum weigerde de omstreden fotowerken te exposeren. Een initiatief van het museumgoudA om ze daar te laten zien, stuit in die gemeente op verzet.

Het project Adam en Ewald van de kunstenares Sooreh Hera toont twee homoseksuele mannen met maskers van Mohammed en diens schoonzoon Ali.


Jami zei de houding van zowel Van Krimpen als van Gouda laf te vinden. „Ik ga proberen de foto's in mijn woonplaats te krijgen. Ze kunnen of in museum Swaensteyn of in de raadszaal van het gemeentehuis”, aldus de ex-PvdA'er en voorzitter van het Centraal comité ex-Moslims.
De foto's zijn omstreden omdat er homoseksuele moslimmannen op te zien zijn, getooid met maskers van de profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali. Jami hoopt dat de gemeente Voorburg niet zo laf is om de fotowerken te weigeren. „Als dat gebeurt, dan hebben ze oorlog met me.”
Een woordvoerder van de gemeente Leidschendam-Voorburg zei woensdag dat het gemeentebestuur nog geen standpunt heeft ingenomen over de mogelijke komst van de foto's. „Als Jami met een initiatiefvoorstel komt, zal de raad zich daar over buigen”, aldus de zegsman.

Tentoonstelling.

In het Voorburgse krantje was te lezen dat Ehsan Jami de door Wim van Krimpen geweigerde foto's in Voorburg wil exposeren.
Hij had Museum Swaenstein op het oog of de raadszaal. Museum Swaenstein is een klein gebouwtje in de Herenstraat, het staat op de monumentenlijst en wordt vaak gebruikt om kleine collecties tentoon te stellen. Mijn schoonzusje heeft er ook een aantal keer geexposeerd.
Jami moet voor de expositie toestemming heben van de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg en ik denk niet dat het hem gaat lukken.

vrijdag 30 november 2007

Ehsan Jami

Jami toch welkom in Voorburgse wijk

(Novum) - Protesten van buurtbewoners ten spijt betrekt Ehsan Jami toch een woning aan de Prins Bernhardlaan in Voorburg. De gemeente Leidschendam-Voorburg en woningcorporatie WoonInvest maken vrijdag bekend geen bezwaar erin te zien dat de voorzitter van het Comité van ex-moslims in de buurt woont. Zo'n 45 omwonenden hadden de gemeente in een brief laten weten dit niet te zien zitten omdat de buurt er onveiliger door zou worden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Je kunt er natuurlijk op wachten dat omwonenden een protestbrief gaan schrijven maar waar moet die man dan wonen? Op het Politiebureau? In de gevangenis? Een overgebleven bunker wellicht in de Scheveningse duinen?