dinsdag 24 februari 2009

Over pillen gesproken


Over pillen ben ik nog niet uitgepraat. Vorige week was ik voor een controle bezoek bij de longarts.
Op de foto bleek dat er weer een ontsteking in mijn longen zat dus húp weer een nieuwe anti-biotica kuur van 14 dagen (Avelox) en een Prednison kuur.
Eerst een kuur van 20 Mg dagelijks zolang ik de anti-biotica slik en daarna nog een tijd 5 Mg per dag.
Maar toen was ik er nog niet. Omdat Prednison osteoperose kan veroorzaken krijg ik Calicichew-D3 forte (kalktabletten) en Actonel, dat is een botopbouwer.
Die Actonel moet je staand of zittend innemen, zo stond er op het etiket van de apotheker. Tot een half uur na inname mag ik ook niet gaan liggen. (Ik las in de bijsluiter dat dat is opdat die pil zo snel mogelijk door je slokdarm gaat)
En omdat al deze medicijnen maagklachten kunnen veroorzaken zat er ook nog een maagbeschermer bij.
In de bijsluiter stond dat je daar ook maagklachten van kon krijgen. Ach ja..

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat het niet grondig wordt aangepakt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ook jij kunt voorlopig weer vooruit.
sterkte meis, en goede moed he!!
Liefs Marjolijn.

didiermaurice zei

o Hadriana,
Ik wist wel dat je gezondheid niet je dat was (door jouw blog uiteraard), maar dat het nooit ophoudt, ik bedoel: altijd duikt weer wel wat anders op, is natuurlijk te betreuren. Van hieruit leven we mee - ik sta ook te kijken hoe helder je dit alles over jou laat komen. Als wij maar een klein beetje een antibioticum zouden kunnen zijn, wel zò dan. Alle goeds en gegroet. d.

Hadriana zei

Dank jullie Marjolein en Didier. Jullie zijn ook een beetje een antibioticum.