donderdag 8 oktober 2009

Lang geleden

Het is alweer enige tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Ik verkeer in blakende welstand dus daar ligt het niet aan. Nee, ik heb het druk met het sleutelen aan en vullen van een heel grote website.
Ter compensatie wilde ik een een mooi Youtube muziek filmpje plaatsen maar nee, de Buma-Stemra wil daar geld voor hebben. Voor 130 euro mag je 6 filmpjes plaatsen op je blog (of Hyves, of Facebook).
Als je een link naar hetzelfde Youtube filmpje plaatst hoef je daar niet voor te betalen.
Wat daar voor logica achterzit weet ik niet, misschien wil ik het ook niet weten.
Ik denk dat de Buma-Stemra het liefst Youtube helemaal zou willen opruimen maar dat zal wel niet gaan.

4 opmerkingen:

Marieke zei

Hoi Alice,

Ik ken een programma waarmee je YOUTUBE filmpjes op je eigen computer kan zetten!

Haha,dat is het betere werk,geen geld,nou ja, klein beetje is natuurlijk altijd welkom...:D

http://youtubedownload.altervista.org/

Succes met je muziek klusje!

Anoniem zei

Hoe toevallig! Mijn blogje van vandaag gaat ook over hoe (gratis)YouTube dingetjes downloaden. Zie ook de reactie van Kielzog.

Anoniem zei

aha! Ik heb er even voor gezorgd dat je wel een logje in je blogje zult moeten neerpennen... zie maar even hier
Groetjes!
ed x

Hadriana zei

@Marieke, bedankt voor de tip!
@Madame, jij ook bedankt, ik heb de reactie an Kielzog gelezen
@Ed, ik las jouw stille hint vandaag pas en ik heb toen direct een blogje gemaakt