dinsdag 19 januari 2010

Mannen onder elkaar

Even inhakend op een stukje van Berend Quest met de titel: mannen onder elkaar zou ik daar graag nog wel het één het ander aan willen toevoegen. In dat stukje schreef hij o.m.

De vrouwen zijn niet gecharmeerd van onbehouwen, sexueel en derhalve denigrerend gedrag van ons.
Ik weet niet hou oud de schrijver is maar het schijnt hem toch aardig wat tijd te hebben gekost om daarachter te komen
Ik ben al tamelijk lang vrouw en ik ben het daar helemaal mee eens. Met dat vrouw zijn zeker maar ook met het statement van Berend. Maar ik heb ook lang genoeg tussen de mannen gewerkt om te weten dat als ze onbehouwen sexueel getint gedrag vertonen je ze het best op een onbehouwen manier manier kunt zeggen: Opzouten klootzak!
Dan ben je van ze af. (Dat hoop je dan)
Waar ik ook niet van gecharmeerd ben zijn mannen (en ik bedoel dan vreemde mannen, in een relatie vind ik het wat anders) die het nodig vinden om uitgebreid kond te doen van hun stoelgang.
Gisteren zat ik een paar uurtjes op twitter en ik zag daar regelmatig tweets voorbij komen waarin aangekondigd werd dat de schrijver van de tweet even moest gaan poepen of kakken.
Ik vind dat eigenlijk gewoon een afknapper en ik weet dat ik niet de enige vrouw ben die daar zo over denkt. Het wordt zomaar even als een zak oude sinaasappelschillen in iemands gezicht gegooid. Ik weet zeker dat heel veel mannen er ook niet gecharmeerd van zouden zijn als vrouwen dat doen.
Op mijn afdeling zat een vrouw die regelmatig winden liet. Daar spraken de mannen schande over. Dat een vrouw zoiets doet! Vrouwen horen dat niet te doen. Ik vond dat toch wel getuigen van een dubbele moraal. En de manier waarop ze er mee omgingen leek heel sterk op de manier waarop kleine kinderen lachen om pies en poep.
Dat wou ik even kwijt.


2 opmerkingen:

Berend Quest zei

"Ik weet niet hou oud de schrijver is maar het schijnt hem toch aardig wat tijd te hebben gekost om daarachter te komen"

1: De schrijver is oud genoeg om dit al jaren te weten, laten we het daar op houden, want ijdel is hij wel hoor.
2: Dat ik dit schreef is een rechtstreekse uiting van mijn boosheid toen ik dit (http://zilvervisjes.web-log.nl/zilvervisjes/2009/11/being-single-pa.html) las. En geen nieuw inzicht.
3: Ik ben erg blij met uw aanvullende reactie.

Dat van die poep is trouwens waar. Ik kan mijn eigen winden veel beter verdragen dan die van mijn vrouw. En haar verhalen over poep, he nee.
Naar mijn eigen poep kijk ik anders. En vaker ook.

Met hartelijke groet,
Berend.

Hadriana zei

@Berend,
Ik heb het stukje inmiddels gelezen en ik begrijp je verontwaardiging.
Een kerel van 70 die zich op een dergelijke gedraagt tegenover een jonge vrouw moet wel een gigantisch bord voor zijn kop hebben.