zondag 11 januari 2009

Maar wat ze nú hebben verzonnen?

Zoals veel Nederlanders draag ik de Hema een warm hart toe. Ik kan me ook geen bestaan voorstellen zonder Hema, niet dat ik daar de deur plat loop maar de Hema is er altijd geweest naar mijn gevoel.
Heel lekkere ijsjes hadden ze, vanille ijs dat even in de warme chocolade werd gedoopt als je vijf cent extra betaalde. Mijn moeder kocht er koekjes en kaas.
In de loop der jaren heeft het assortiment zich erg uitgebreid en is het een ècht warenhuis geworden.
Het is gewoon reuze handig om zo'n filiaal dichtbij te hebben, je vergeet iets bij de supermarkt, een fles wijn bijvoorbeeld en hùp, even de Hema in.


Tot mijn verbazing kwam ik gisteren op een site terecht waar werd aangekondigd dat er een musical wordt geschreven over de Hema. Ik houd niet zo heel erg van musicals, al ben ik wel naar Hair en Oh Calcutta geweest, maar ik heb geen belangstelling voor de musicals die door Joop van den Ende gepromoot worden, die maakt van alles een musical. Meestal zijn het flauwe verhaaltjes en de muziek is ook niet echt mijn smaak.
Ik weet natuurlijk niet of hij achter die Hema musical zit maar dat blijkt dan nog wel.
Het kàn gewoon heel leuk worden, ik zie in gedachten al een danse macabre van als rookworst uitgedoste dansers die op de muziek van Saint-Saëns door de de winkelstellingen dansen.
Door de muziek krijgt het dan nog iets cultureels mee en dat is in deze tijd van culturele armoe mooi meegenomen.
De Hema heeft ook al een keer laten zien door dat project El Hema dat ze ook openstaan voor de multi-culturele samenleving dus dat kan dan ook mooi in die musical een rol spelen.
Het is toch reuze leuk dat een bedrijf met als naam Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij zo'n open blik heeft.voor de samenstelling van onze samenleving?
Ik begin steeds enthousiaster te worden! Er moeten een paar ijzersterke songs worden geschreven en voor het slotlied gebruiken we de tekst : De Hema is van ons allemaal!

6 opmerkingen:

Ben Hoogeboom zei

Musicals: ze lijken altijd meer op Johann Strauß dan op Johann Sebastian Bach. En altijd meer op een televisiesoap dan op een stuk van Shakespeare. (Die ß doe je zo: ctrl + alt + s.)

Masjenka zei

In de Vlaamse Hema's is het àl Jip en Janneke dat de klok slaat.
Jip en Janneke schoolgerief, boekjes, briefpapier. Jip en Janneke zakdoeken, sokjes, mutsjes, hemdjes, nagelknippers, koekjes, snoepjes, wijn..
Als je het ziet denk je: wat zou tante Annie hiervan denken?
Misschien gaat de musical dààrover?

Anoniem zei

Zo is het, de Hema- musical voor ons allemaal.

Grietje zei

Jaa, Jip en Janneke moeten ook in de musical! Misschien ga ik dan zelfs nog wel kijken ook... Maar het is toch te treurig: zijn ze door hun onderwerpen heen ofzo?

Goed stuk!

Hadriana zei

Ik ben al weer een tijdje niet in de Hema geweest dus ik weet niet of het thema hier ook Jip en Janneke is.
Ik heb geen idee waar de musical over gaat: ik denk eigenlijk over het feit dat er maar weinig mensen zijn die de Hema niet kennen vanaf hun kindertijd.
Het lijkt er inderdaad op alsof ze door de onderwerpen heen zijn en ik vraag me af waar ze daarna weer mee aankomen.

Anoniem zei

HAIR was een geweldige musical, heb er toen van genoten.
Een HEMA musical ala danse macabre met rookworsten hahahaha. Geweldig gevonden.