vrijdag 23 mei 2008

Cat Stevens


Hoewel ik eigenlijk altijd een liefhebber ben geweest van barokmuziek heb ik ook wel uitstapjes gemaakt naar rock en popmuziek.
Mijn broer kwam eens op een verjaardag aanzetten met een LP van Cat Stevens: 'Teaser and the Firecat'. Op die LP stonden nummers als Morning has broken, Father and son en Baby, it's a wild world.
Echt goed zingen kon hij eigenlijk niet maar hij schreef mooie liedjes. Heel poëtisch. En ik vond hem zo'n mooie man. Ik was eigenlijk best een beetje verliefd op hem.
Ik heb destijds bijna al zijn LP's gekocht:
  • Mona Bone Jakon
  • Teaser and the Firecat (die had ik dus al)
  • Catch bull at four
  • Foreigner
  • Buddha and the Chocolate Box
  • Numbers
  • Izitso
  • Greatest Hits
In 1977 bekeerde hij zich tot de Islam en werd er op het gebied van zijn popmuziek niets meer van hem vernomen.
Ik heb het eigenlijk nooit begrepen, jammer vind ik het wel maar hij heeft mooie liedjes achtergelaten. vooral de muziek van zijn projecten was heel mooi.


1 opmerking:

Ben Hoogeboom zei

Cat Stevens was eigenlijk de enige die ik kon horen. Morning has broken bijvoorbeeld.