vrijdag 9 mei 2008

In de trein

Vanavond moest ik van Almaar met de trein naar Den Haag. Dat betekende overstappen in Haarlem.
De trein zou om 21.58 vertrekken vanuit Haarlem en precies op tijd kwam er een trein aangesukkeld. Iedereen stapte keurig in, de deuren gingen dicht maar de trein ging niet over tot enige aktie.
Na een minuut of 7 vertelde iemand via de intercom van de trein dat de ruiten smerig waren, de machinist niets kon zien en dat er geen water beschikbaar was.
Ik dacht nog even om de fles Spa aan te bieden die ik bij me had maar toen zag ik iemand aan komen sloffen met een emmer water en een soort mop.
Vijf minuten later vertelde dezelfde stem via de intercom opgewekt dat de ruiten schoon waren gemaakt maar dat we nog even moesten wachten met vertrekken tot er een stoptrein was vertrokken.
En ja hoor na nog een paar minuten zette trein zich in beweging en vertrokken we met een rotvaart richting Den Haag.
Binnen 23 minuten arriveerde de trein op Station Laan van Nieuw Oost Indie en vrijwel direkt kwam de bus eraan.

Geen opmerkingen: