zaterdag 24 mei 2008

Muis

Ik heb een muis. Ik weet het nu zeker. Ik bedoel, eerst dacht ik dat mijn verbeelding met me op de loop ging maar ik zag hem lopen.
Hij is waarschijnlijk binnengekomen door de achterdeur die met dit weer regelmatig openstaat.
Ik vraag me af of hij de weg terug weet te vinden als ik de achterdeur weer openzet, maar dan loop ik de kans dat er nog een muis binnenkomt en als die van het andere geslacht is en ze gaan samen zitten qualitytimen loopt er straks een hele muizenfamilie door mijn huis.
Ik ben niet bang voor muizen maar ik wil ze liever niet als huisgenoot.
Hij hoeft niet dood dus muizengif komt er niet aan te pas. Maar een muizenval zie ik ook niet zitten.
Als iemand raad weet?

5 opmerkingen:

Ben Hoogeboom zei

Oplossing: naar het asiel gaan en een kat kopen.

Gaby zei

Ken je de muizenvalletjes zonder dodelijke afloop? De muis loopt erin, maar kan er niet meer uit. Dan ga je een reisje met 'm maken naar een oord, wat verder van je huis, en laat 'm weer lekker vrij lopen. Een idee????

lieve groet en succes,
Gaby

Ibella zei

Ooit heel lang geleden had ik een muis in huis. Waarschijnlijk was die meegekomen met een tent die ik bij mijn zus van de zolder had gehaald. Ja, wat dan. Nu ben ik eigenlijk toch wel bang voor muizen en had een val gezet, ja zo`n gemene. Na een weekendje weg te zijn geweest, snel kijken in de keukenkast en ja hoor, daar lag de muis. Ik durf het bijna niet te bekennen, maar mijn partner heeft muis met val weggegooid. Ik durfde het niet.
Een oplossing heb ik niet.
Groetjes Ibella

Anoniem zei

Klein duimpje spelen, maar dan met blokjes kaas, richting de buitendeur......wie weet, verdwijnt hij dan vanzelf.
Ik duim voor je!
Groet Marjolijn.

Hadriana zei

Bedankt voor het meedenken en de suggesties. Het lijkt erop dat het probleem zichzelf heeft opgelost, want ik heb niets meer gehoord of gezien.
Een kat kopen is een leuk idee, dat ga ik misschien ook wel doen maar niet elke kat jaagt op muizen.
Dus het wordt toch zo'n muizenvalletje en later wellicht een kat.
Ibella, ik ben bang voor spinnen, niet van die kleine maar van die grote zwarte griezels.
Ik zie het al voor me met die stukjes kaas, een briefje erbij, met een pijl naar de uitgang.