donderdag 12 juni 2008

Prachtige paprika's

Ze lagen er nog steeds (die paprika's) toen ik vanochtend bij Radiotherapie was. Eigenlijk is het niet zo leuk voor die groenteboer die misschien nu denkt dat zijn produkten versmaad worden.
Dus ik heb er vandaag , omdat ik de goedheid zelve ben, nog maar één meegenomen.

Na de bestraling moest ik naar de de arts voor controle. Ze legde me uit dat ze had berekend dat ik op één plek 4% bestraling tekort kwam en dat ik daarom een extra bestraling kreeg.
Ik zou eerst 25 dagen bestraald worden en jawel hoor 4 x 25 = 100, dus die 26e dag moet dat compenseren. Ik neem aan dat ze dan die ene plek de volle lading bestraling geeft.
Ik zal haar volgende week eens vragen hoe ze dat wil gaan doen.

Ze vertelde me dat ze extra voorzichtig met me was vanwege de eerdere bestralingen, kennelijk wordt er toch een stukje long meebestraald en ik moet direkt bellen als ik last krijg van hoesten.
Verder vond ze dat ik goed op mezelf moet passen dus ik ga maar niet van de Euromast tokkelen dit weekend.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat klinkt best heftig ,ik hoop voor je dat je geen last van je longen krijgt.Doe maar lekker rustig aan je lijf heeft weer een hoop werk te verichten.
Lieve groet hendrike

Anoniem zei

Hoi Alice,
Je hebt het gehoord he, goed voor jezelf zorgen. Ja, en dan is tokkelen van de euromast echt uit den boze,maar gelukkig zijn er nog vele andere leuke dingen te doen.
Fijn weekend he!

Ibella zei

Hoi Alice,
Het is niet niks wat er gebeurt, dus.... Het weer blijft ook prut, dus gewoon lekker thuis blijven. Houdt jij ook van voetballen?
Liefs Ibella