vrijdag 5 september 2008

Wij-voeren-uw oude-koelkast-af-draaikonterij

In een vorig bericht schreef ik over de deur van mijn oude koelkast die in brand was gevlogen.
Op maandag kwam een expert van de verzekering en die vertelde mij dat het schade bedrag zo spoedig mogelijk op mijn rekening zou worden overgemaakt.
Dus hupsakee naar de winkels om een nieuwe koelkast uit te zoeken.
Ik kwam terecht bij BCC waar een Siemens koelkast stond.
Aan één van de verkopers vertelde ik wat er gebeurd was en ik vroeg of de oude koelkast afgevoerd kon worden.
'Geen enkel probleem' werd mij verzekerd. Ik vertelde dat ik nog wat op wilde meten en dat ik de volgende terug zou komen.
Dat deed ik dus en ik trof een andere verkoper, zijn naam was K. Rebel.
Voor de zekerheid vertelde ik het verhaal nog een keer en ook bij deze verkoper kreeg ik te horen: 'geen enkel probleem'.
Enfin, koelkast gekocht en een afspraak gemaakt voor vrijdag 5 september.
Ze kwamen om 12.30 en toen de heren bezorgers zagen dat de af te voeren koelkast in brand was geweest keken ze bedenkelijk en vertelden dat ze daarvan niet op de hoogte waren. Het leek erop dat het wel een probleem voor ze was. Ze hadden er in ieder geval geen zin in, dat was duidelijk.
Uiteindelijk haalden ze een steekwagen en haalden de oude koelkast van zijn plaats.
De nieuwe koelkast was wat minder diep dan de oude dus die ging met gemak door de deuropening. Dat was maar goed ook want de heren vertelden mij dat als hij niet door de deuropening zou gaan dat ze dan de deuren er niet afhaalden want dat mochten ze niet.
De oude koelkast was te breed voor de deuropening maar ook hier weigerden de heren de deuren eraf te halen.
Ik vertelde ze dat dat onaanvaardbaar was en ik vroeg ze te wachten tot ik BCC had gebeld.
Daar kreeg ik de heer Rebel aan de telefoon die nu wel uit een heel ander vaatje tapte. Hij wist zich plots niet meer te herinneren wat ik voor afspraken met hem gemaakt. Hij stond gewoon glashard te liegen.
Ze hebben me dus ijskoud met een verbrande koelkast in de kamer laten zitten.
Het ziet ernaar uit dat die er zeker tot maandag staat.
Ik vind dat een zéér onfatsoenlijke behandeling van BCC en ik stuur nog een brief aan het hoofdkantoor.
Ook zal ik nooit meer iets bij BCC kopen.
Ik hoop dat als je dit leest je ook nooit meer iets bij BCC koopt,maar mocht je het toch doen laat alles dan schriftelijk vastleggen.
Als er dan iets misgaat en de verkoper blijkt ineens heel kort van memorie te zijn kun je je altijd op de schriftelijke afspraak beroepen.
Intussen geef ik die oude kast iedere keer een flinke schop als ik er langs loop, die schop is eigenlijk bedoeld voor de heer Rebel, de BCC draaikont,

De nieuwe koelkast is trouwens erg leuk: als je op de ijsblokjes knop drukt zegt hij: ding dong, vervolgens komt er een ijsblokje uit, net een kip die een ei legt.

9 opmerkingen:

Ben Hoogeboom zei

Goed verhaal!
Ik had nog nooit gehoord dat een koelkast dat soort dingen kon!

Hadriana zei

Hoi Ben,

Voor mij was het ook nieuw, het is een heel leuk hoog ding dong geluidje.
En op de buitenkant van de koelkast staat wat de temperatuur is in het vriesgedeelte en het koelgedeelte.

Ben Hoogeboom zei

Zegt die koelkast bijvoorbeeld ook (met een aardige Schiphol-vrouwenstem): ‘De koeling wordt nu afgesloten’ of ‘Er wordt nu een nieuw begin gemaakt met het vriesgedeelte. Klik op vriezen.’?

Hadriana zei

Hoi Ben,
Misschien zegt hij wel: 'Ding dong: hier volgt een mededeling voor degene die net de Franse kaas op het onderste schap heeft gelegd, voor de juiste temperatuur moet u de kaas twee schapjes hoger leggen'

Anoniem zei

Ja, jammer dat zulke bedrijven zich niet aan afspraken houden.
Hoop dat je goede een oplossing vind. Gaat het allemaal een beetje, geen klachten over gehouden?
Maar gelukkig nu al wel een nieuwe koelkast, een "pratende" zelfs, voert hij ook wensen uit, haha?
Liefs Marjolijn.

Ibella zei

Tja, wie haalt nou die oude koelkast op? Ik zou nog eens naar die zaak gaan en de heer Rebel er persoonlijk op aanspreken. Misschien dan ook "per ongeluk" een trap verkopen.

Hadriana zei

Ibella toch! Jij bent net zo erg als ik!
Ik weet niet of de koelkast wensen uitvoert. Ik ben al blij als hij koelt en vriest en niet in de fik vliegt.
De oude koelkast wordt morgen opgehaald door een bergingsbedrijf. Het wordt betaald door de inboedelverzekering.
Ik krijg een volledig longonderzoek bij de longarts o vast te stellen of ik er niets aan heb overgehouden.

Unknown zei

Jammer, zo'n "afzeik-reaktie"... Als je zélf om een of andere reden iets verkeerd doet, en een ander merkt dat, zal je het zeker ook niet erg vinden als die persoon JOU aan de INTERNET-SCHANDPAAL nagelt???

Hadriana zei

@Ronald
Ik vind dat er wel een verschil is tussen iets verkeerd doen en mensen in hun gezicht voorliegen. Ik heb nog een gesprek gehad bij BCC met die meneer en zijn baas.
Hij beweerde glashard dat hij mij die koelkast wel verkocht had en dat er nooit gesproken is over de afvoer van een oude koelkast.Dan mag hij van mij aan de schandpaal.
Als ik zoiets doe mogen ze mij ook aan de schandpaal nagelen.