dinsdag 20 november 2007

Dinsdag

Vanochtend om 8.45 , ik was net wakker, ging mijn GSM.
'Goedemorgen, u spreekt met de Vereniging voor Natuurmonumenten, schikt het u als ik u een paar vragen stel?'
"Nou nee, eigenlijk niet, ik ben zo vroeg in de ochtend nog niet in de stemming voor natuurmonumenten."
"Zal ik dan vanmiddag even terugbellen?"
"Nee, doet u maar niet, ik zit dan op mijn werk en dan ben ik ook niet in de stemming."
"Een prettige dag dan nog verder."

Een half uur later ging de voordeurbel. Daar stond een mevrouw die met een sterk Schots accent in het Engels vroeg wat ik van al die toestanden in de wereld vond. Ze had een 'Awake' in haar hand dus ik heb direkt gezegd dat ik niet geinteressseerd was. Deur dicht, exit Jehova getuige.

Ik ben toen maar naar de douche gevlucht, daar hoor je de telefoon niet en de voordeurbel ook niet.

Na het douchen kwam ik beneden en tring, daar ging de telefoon weer.
"Daaag, met Robert van het Smart Center den Haag."
"Dag Robert."(ik kende die hele Robert niet)
"Bent u de eigenaar van een Smart Passion en is die in juli bij ons in onderhoud geweest?"
"Ja."
Oh God, dacht ik, ze hebben vast in de werkplaats een onderdeel van die auto gevonden wat eigenlijk in mijn auto thuishoort.
Maar nee, mijn auto is nu vier jaar oud en ze hadden een voordelige aanbieding met een hoge inruilprijs voor mijn huidige auto.
Ik heb Robert vriendelijk verteld dat ik wel eens langs zou komen als ik een nieuwe auto nodig had.

Maar toen! The icing on the cake! Ja, de telefoon ging weer! Ditmaal was het Scarlet of Scarlett.
Een jaar of wat geleden hadden ze een reclamespotje waarbij Beau van Erven Dorens in zijn onderbroek over je tv scherm wandelde om te vertellen dat je uitgekleed werd. Een aanfluiting vond ik het! Geen leuk slipje of boxer short, nee een gewone witte onderbroek en wat het nog erger maakte is dat hij ook nog sokken en schoenen aanhad.
Ik kon het niet nalaten om het even tegen dat meisje te zeggen voordat ik vriendelijk vertelde dat ik geen gebruik ging maken van de diensten van Scarlett.

Ik ben maar wat vroeger naar mijn werk gegaan voordat er weer gebeld werd.
Daar kregen we een presentatie met na afloop discussie over het nut van de skillmatrix.
Het was wel een leuke discussie. het liep bijna uit op een handgemeen.

1 opmerking:

Ben Hoogeboom zei

Wat ter wereld is een ‘skillmatrix’, Hadriana? Het enige dat ik nu kan bedenken is: een papiertje waarop staat wat iemand doet op z’n werk.
Skill duidt natuurlijk ook op wat iemand kán doen. Maar dat is niet goed weer te geven.
Op mijn skillmatrix zou dan komen te staan dat ik iets weet van Karel van het Reve, Nabokov, het katholicisme, de Tsjechische grafische kunst, Georges Perec, de wereld van de praehistorische pinda. Middelmatige kennis van de wiskunde. Spreekt vier talen, maar spreekt nu nauwelijks meer.
Dan kríjg je handgemeen, ja.