zondag 20 juli 2008

Deze week heb ik uitgeroepen tot disasterweek.

Na het incident met met het kleingeld in de supermarkt kwam ik thuis met mijn boodschappen en zette ze in de keuken neer. Ik zag een pan die ik wilde afwassen, er zat nog spaghettisaus in dus ik haalde een leeg AH tasje om de rotzooi in te doen voordat ik de pan te lijf ging met afwasmiddel.
Ik was er duidelijk niet helemaal , nee helemaal niet bij met mijn gedachten en ik gooide de saus in de volle boodschappentas, aaaaaargh.
Ik ben even gaan zitten om de juiste strategie te bepalen, ik had eigenlijk weinig zin om met mijn blote handen door de spaghettisaus te graaien, maar ja,er zat weinig anders op.
Er volgde een schermutseling met de boodschappentas. Ik heb een aantal van mijn 
boodschappen af moeten wassen, zeer hygiënisch dat wel, al hebben niet alle boodschappen het overleefd.
Vervolgens heb ik de tas met de niet gewassen spullen in de container gemikt. 
Wel zonde maar met zo'n tas ga je niet meer de straat op, ik in ieder geval niet.

Maar dat was nog niet alles. Vanmiddag was ik even naar de Turkse winkel geweest.en ik weet heel zeker dat ik mijn huissleutels bij me had toen ik wegging. Die heb ik nl nodig om de deur op slot te doen.
Ik heb mijn tas omgekeerd op de voorbank van mijn auto maar geen sleutels te vinden., toen nog even gevoeld aan de voordeur of die echt op slot was. Ja, dat was-ie.
Wel had ik een sleutel van de achterdeur in mijn tas maar om bij de achterdeur te komen zou ik over de garage moeten klimmen. Dat is mogelijk, er staat nog zo'n oude antieke vuilnisbak en als je daarop gaat staan kun je je optrekken aan de dakgoot en op het garagedak klimmen. Dwz het is te doen als je niet in het bezit bent van een linkerarm zoals de mijne.
De buurman bracht uitkomst,zijn garage grenst aan de mijne en via zijn ladder ben ik erop geklommen. Toen ik bovenop die garage stond heb ik even genoten van het uitzicht en nog vriendelijk naar de achterbuurvrouw geknikt (ik ken haar verder niet maar haar stoofperen hangen in mijn tuin) die stond te kijken naar wat er allemaal gebeurde.
Ik wist dat er een ladder stond bij de garage, die wist ik te vinden en ik ben keurig met de ladder weer afgedaald.
Toen kon ik eindelijk naar binnen via de achterdeur. 
De sleutels heb ik later teruggevonden in de kofferbak, ach nou ja...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is wel veel disaster voor een week.
Gelukkig dat er nu weer een nieuwe week begint, kun je de vorige snel achter je laten.
Goede moed he!
Fijne maandag.

Ibella zei

Soms zit gewoon ook echt alles tegen.

Anoniem zei

oh ,wat vreselijk op zulke dagen kun je maar beter in je bed blijven o).