dinsdag 15 juli 2008

Wat nu?

Er ligt een dooie muis in de keuken, hij ligt in het hoekje bij de koelkast. Ik heb al een paar keer gekeken of er nog beweging in zat maar nee, hij is zo dood als dood maar zijn kan.
Ik ben niet bang voor muizen maar ik ben er ook niet dol op.
Maar nu moet die muis eruit en ik weet nog niet hoe. Ik vind zo'n dooie muis eigenlijk toch wel een beetje griezelig.
Wat als ik hem heel voorzichtig op een stukje karton schuif en hij blijkt plotseling tot leven te zijn gekomen? Een soort wederopstanding, zeg maar?
Ach jakkes, ik moet er niet aan denken.

1 opmerking:

Ben Hoogeboom zei

Je moet een dooie muis gewoon bij zijn staart pakken. Als hij nog leeft, gaat hij dan wel bewegen. Als hij niet leeft, gooi je hem gewoon in de vuilnisbak of gewoon buiten in je tuin, dan hebben andere dieren er nog iets aan.