woensdag 16 juli 2008

Fiets

Goedemorgen mevrouw, ik zie dat u wat moeite hebt met lopen, voorzichtig dan maar, zo, gaat u maar even in die stoel zitten dan schuif ik even deze mappen opzij. Wilt u een kopje koffie? Melk en suiker? Zo, alstublieft.Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Ik heb een verzoek ingediend voor een nieuwe fiets met voorzieningen voor invaliden omdat mijn oude fiets niet meer gerepareerd kan worden. Vorige week kreeg ik een brief , waarin stond dat mijn verzoek is afgewezen maar dat ik misschien wel in aanmerking kom voor een scootmobiel.

Ja, daar weet ik van, de regels zijn veranderd, de fietsen worden niet meer gesubsidiëerd , in plaats daarvan bieden wij scootmobiels aan maar daarvoor moet uiteraard wel een medische indicatie zijn.
Maar als u die fiets destijds op medische indicatie hebt gekregen zal er zeker geen probleem zijn.

Maar ik wil helemaal geen scootmobiel, ik wil gewoon een nieuwe fiets, de fiets die ik heb is al tien jaar oud en kan niet meer gerepareerd worden,.die fiets houdt mijn conditie op peil en ik kan er mee boodschappen doen en kennissen bezoeken.

Maar u kunt die dingen toch ook doen op een scootmobiel? U kunt dan een hometrainer kopen voor uw conditie.

Ik heb helemaal geen geld voor een hometrainer mevrouw, ik wil alleen een nieuwe fiets en dat kost heel wat minder dan een scootmobiel.

Het spijt me heel erg, maar zo zijn de regels en daar kan ik niet van afwijken.

Dat zijn hele rare regels, u wilt mij dus een scootmobiel aansmeren die 5 x zo duur is als een aangepaste fiets omdat dat de regels zijn. Dan moet ik ook nog een hometrainer kopen.
Wie gaat dat betalen?

U, mevrouw, u begrijp toch wel als wij u zo'n scootmobiel aanbieden dat we dan niet ook nog een hometrainer betalen?

Maar ik wil helemaal geen scootmobiel, ik wil een aangepaste fiets!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet toch wel gek worden, van al die regeltjes.
Verschrikkelijk.!
Succes he!

Anoniem zei

Ja belachelijk.
hier heb ik 2 jaar terug net zo'n gesprek gehad. Ik kreeg geen fiets,maar kon wel een rolstoel krijgen,tja die heb ik gelukkig nog niet nodig....

Ibella zei

Hoe bureaucratisch Nederland is blijkt wel weer uit dit verhaal